2012. február 28., kedd

Fürdőszoba felújítás



A fürdőszoba lényegesebb részei amit hosszútávra kell terveznünk az a csempe burkolat, mosdó, kád (zuhanyzó). Mosdókagylót nagyon sokfélét kapni elfogadható áron is így arról itt nem írok. Mi is vásároltunk inkább. A kád hasonlóképpen megvásárolható, de egy burkolatot, előlapot is igényel. Ezt általában külön, sokszor a kádhoz mérten borsos áron árulják. Ráadásul nem túl erős anyagból. Mivel a mi esetünkben egy komplett fürdőszoba felújítás volt tervben a padló burkolattal tudtam igazodni egy falazható előlaphoz is. Ami készülhetett volna egyszerű csempe borítású téglafalként is, de dekoratívabbnak éreztem azt üvegtéglából megépíteni. Kihasználva az áttetszőségét egy kisfeszültségű (mást nem szabad!) kék színben világító ledsorral dobtam fel. Az adapterének csatlakozását egy közelben lévő kötődoboz kibővítésével rejtve lehet megoldani ahonnan a vakolatba illesztett csövön keresztül tudjuk az előlap mögé juttatni. Ehhez azért szakember segítségét vegyük igénybe. Nekem egyszerű volt. Ez a szakmám. Az üvegtégla, mivel hátulról meg lesz világítva, jobban láthatóvá teszi a mögötte lévő területet, ezért rögzítsünk a kád oldalához egy lehetőleg fényvisszaverő anyagot. A mi esetünkben ez egy hővisszaverőként árusított szigetelőanyag tekercs. Az eredmény lejjebb látható. Nálunk még az üvegtégla felső (kád széle által nem takart) élére egy tengeri csigákból, kagylókból álló átlátszó kb 3cm vastag műgyanta dekorral lesz később még kiegészítve.

























Ehhez illeszkedően a fali csempesor bordűrjét is egyedileg készítettem el. Kagylókat, csigákat sokfelé lehet kapni. Nekünk saját tengerparti gyűjteményünk is került bele. A dekorcsík anyagába, csemperagasztó és felette külső színezett vakolat nyomkodtam. A későbbi tisztíthatóság miatt selyemfényű (vízbázisú) lakkal kezeltem le. A közelebbi képen ez jobban látszik:


Ez természetesen elég időigényes. Sok türelmet hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon megtetszett a kád előlap projekt,most vásároltunk a párommal egy kis kertes házat,kicsi fürdőszobával és nagyon jó ötletet kaptunk,szeretnénk is kivitelezni,segítséget lehet kérni?!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Niki

    Szívesen segítek.
    Írja meg kérdéseit nekem.
    merofi mailbox hu (a szóközök helyére a szokásos jelek)

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez a kagylóberakásos csempe helyetti megoldás tetszik. Láttam egyszer egy ilyet egy spanyol fürdőszoba galériában, ahova egy DIY kiállítás keretében, ahova csupa újrahasznosított vagy kézmüves ötletekböl szerveztek egy bemutatót. Nagyon szép, remek ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az információt és a dicséretet.

      Törlés